Despre englezisme, romgleză și cum să înveți engleza acasă

VF9UBSGE86BACu toții am crescut într-o lume plină de englezisme și putem spune chiar că acestea și-au făcut loc și în vocabularul nostru curent, de zi cu zi. Probabil cei mai naționaliști dintre noi, am spune că, în felul acesta, limba noastră își pierde din puritate, însă cine ne poate condamna când suntem înconjurați pretutindeni de filme americane și multinaționalele răsar la noi mai ceva ca ciupercile după ploaie. Poate e vina generaței Y, Z sau ce nume o mai avea acum, sau poate pur și simplu ne aflăm într-o etapă firească în era globalizării.

Do-you-speak-englishNiciodată nu am fost o maestră a cuvintele spuse, cu atât mai puțin într-o limbă pe care nu o folosesc uzual. Cel mai mare impediment l-am avut probabil la prezentarea licenței când au fost provocată de unul dintre profesorii din comisie să spun câteva cuvinte în această limbă, dat fiind faptul că majoritatea bibliografiei mele provenea din literatura internațională. Nici acum nu-mi mai amintesc cu exactitate ceea ce am spus, însă știu că am reușit să îndrug 2-3 fraze care aparent să fie coerente. Atunci am realizat cu adevărat faptul că, deși înțeleg engleza și mă pot exprima în scris folosind-o, să o folosesc în mod curent poate fi o provocare pentru mine. Acesta a fost probabil și unul dintre motivele pentru care am optat pentru un program de master cu predare în limba engleză și pot spune că acest lucru m-a ajutat enorm în evoluția mea din acest punct de vedere.

Dar ce te faci când anii te ajung din urmă și nu mai ai timp de cursuri zi de zi, iar limba engleză devine un criteriu eliminator pentru job-ul tău. Poate vă gândiți la un curs urmat acasă, știți voi, genul acela pe casetă. Mama mea a încercat asta și a fost un fail total, și acum mai are toate casetele încă sigilate într-un dulap acasă.

English-3Recent am descoperit că oricine poate învăța engleza zâmbind, din comfortul propriei case. Engleza online începe să devină o alternativă din ce în ce mai bună pentru cei mai mulți dintre noi în epoca vitezei, iar programul Engleza pentru toți este cea mai bună variantă în momentul de față. Programul oferă fie cursuri individuale pentru cei mai ocupați dintre noi, fie cursuri în grupe în București. Lucrul inedit al acestui program probabil îl reprezintă interacțiunea cu profesorul, prin intermediul conferințelor pe Skype și webminarului săptămânal de pe Facebook. De asemenea, pentru a-ți testa cunoștiințele și pentru ca lucrurile să fie mult mai distractive și interactive, programul pune la dispoziția cursanților și o platformă online Elearning.

Așa că dacă și tu te-ai lovit de situații jenante din cauza necunoașterii limbii engleze sau pur și simplu vrei să pui bazele acestei limbi, Engleza pentru toți  este soluția ideală pentru tine și cea mai bună oportunitate de a învăța engleza de acasă, din comfortul propriei case.

Articol scris pentru proba cu numărul 4 din cadrul competiției Spring SuperBlog 2017.

2 comments

Leave a Reply

